S postupnou zlepšujúcou sa organizáciou našej firmy konečne vzniká priestor na krátke blogové príspevky. Postupne sa prehrabeme staršími príspevkami, ktoré sa nedostali z hardisku na web.
Medzi prvý príspevok z minulosti, ktorý sme chceli zdieľať, patrí fungovanie perspektívy pri zmene ohniskovej vzdialenosti. Naučiť sa pracovať a využívať perspektívu je dôležité ako pri eventovom fotení, tak pri náročnejších foteniach, aby sme eliminovali nežiadúce prvky v okolí alebo naopak, dostali do kompozície to čo je pre nás dôležité.
Prvá fotka z ohniskovej vzdialenosti 14mm, znamená miernu deformáciu od krajov ku stredu záberu. Do fotky sme dostali ako domy, tak vodnú nádrž a dramatickú oblohu. Na úkor týchto prvkov sa však stráca hora za objektom a model je menej dominantný.
14mm (full frame)
Prináša priestor pre zaujímavú perspektívu, ktorá však trošku stráca na hĺbke, no na druhej strane sa dá pracovať s prostredím. Model ako prvok je do kompozície zasadený len doplnkovo.
– hĺbka
– kompozícia
– deformácia
– portrét
+ dynamika
+ netradičná perspektíva
+ priestor, šport
200mm (full frame)
Prináša priestor pre zaujímavú perspektívu, ktorá však trošku stráca na hĺbke, no na druhej strane sa dá pracovať s prostredím. Model ako prvok je do kompozície zasadený len doplnkovo.
– dynamika
+ hĺbka
+ portrét
+ kompozícia
Medzi základné a kľúčové ohniskové vzdialenosti patrí 24mm, 35mm, 50mm, 85mm, 100mm, 135mm, 200mm. Medzi ultraširoké (ultra-wide) patrí 11mm alebo 14mm prípadne Fisheye a samozrejme tele (superzoom) objektívy ako 300mm alebo 800mm s možnosťou predĺženia 1,4x alebo 2x. Ale to je už iná téma.